Nie wiesz jaki garaż wybrać? Jak przygotować podłoże pod konstrukcje? A może zastanawiasz się jakie są aspekty prawne?
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te pytania.
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te pytania.
Klasyczne modele posiadają bardzo prosty mechanizm działania. Otwieranie oraz zamykanie umożliwiają specjalne sprężyny odciążające, zamocowane w pakietach naciągów. Dzięki takiemu rozwiązaniu pancerz nie opada gwałtownie i łatwiejsze jest jego uniesienie. Decydując się na taki model należy jednak pamiętać, że przed bramą uchylną musi znajdować się przestrzeń, umożliwiająca swobodne unoszenie skrzydła.
W naszej ofercie posiadamy także bramy segmentowe. To jeden z rodzajów, które są znane również pod pojęciem sekcyjnych. Ten rodzaj zamknięcia garażu jest bardzo wygodny i polecany zwłaszcza tam, gdzie jest mało miejsca. Fakt, iż nie wymagają one dużo miejsca na otwarcie sprawia, że są bardzo szczelne i sprawdzają się w przypadku, gdy garaż wychodzi bezpośrednio na ulicę.
Zanim zaczniesz przygotowanie budowy garażu, w pierwszej kolejności musisz zwrócić uwagę na wymagania przepisów prawa, które mogą determinować wielkość konstrukcji. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, garaż powinien mieć co najmniej 2,2 m wysokości w świetle konstrukcji i do spodu przewodów oraz urządzeń instalacyjnych 2 m. Ponadto musi uwzględniać wjazdy bądź wrota garażowe co najmniej o szerokości 2,3 m i wysokości 2 m w świetle.
Mając to na względzie należy także odpowiednio dobrać parametry pod kątem indywidualnych preferencji i sposobu użytkowania – warto bowiem rozważyć czy w garażu będzie przechowywany tylko samochód, czy także motocykl. Na chwilę obecną w większości przypadków ze względu na specyfikę naszych konstrukcji (wolnostojąca, nietrwale związana z podłożem, demontowalna ) wymagane jest tylko zgłoszenie czyli podstawowa nieskomplikowana procedura wymagająca jedynie złożenie wniosku w Urzędzie Miasta lub Gminy.
Oczywiście ostateczna decyzja należy do wydziału architektury, który swoją decyzję uzależnia od zapisów miejscowego planu zagospodarowania, powierzchni obiektu, usytuowania obiektu na działce. Obiekty zgłoszone jako pomieszczenia gospodarcze, zaplecza gospodarcze, wiaty, magazynki nietrwale związane z podłożem, pow. 35 m2 na każde 500 m2 działki. W niektórych urzędach wniosek o określenie warunków zabudowy nie jest wymagany. Do zgłoszenia należy dołączyć: odpowiednie szkice lub rysunki – w zależności od potrzeb; opis, z czego wykonany jest garaż (m.in. materiał, konstrukcja, poszycie, wykończenie) wraz z przekrojem poprzecznym, elewacjami i rzutem z podanymi wymiarami podstawowymi (gabaryty, otwory, elementy konstrukcyjne)
Na mocy art. 29 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, zgłoszeniu podlegają garaże o powierzchni zabudowy do 35 m2. W przypadku garaży powyżej 35m2 oraz garaży z drugą kondygnacją wymagane jest już uzyskanie pozwolenia na budowę. Można więc z całą pewnością stwierdzić, że wielkość garażu jest jednym z najbardziej istotnych czynników wpływających na to, jakich formalności należy dopełnić, by móc go postawić.
W tym miejscu warto również dodać, że zgłoszenie budowy garaży wolnostojących do 35 m2 jest możliwe jedynie wówczas, gdy ich liczba (razem z oranżeriami i altanami) nie jest większa niż 2 na każdych 500 m2 działki.
Przystępując do budowy garażu bez pozwolenia, pamiętaj również, że na mocy przepisów prawa budowlanego garaż musi mieć nachyloną posadzkę, instalację elektryczną, odpowiednią wysokość itp.
PRAKTYCZNE INFORMACJE:
ZGŁOSZENIE:
1. wniosek (wydział architektury)
2. mapki (wydział geodezji)
3. opis obiektu (producent)
Czas przygotowania do 14 dni.Wydanie decyzji ok. 30 dni.
POZWOLENIE NA BUDOWĘ:
1. wniosek: „określenie warunków zabudowy”
2. wniosek: „pozwolenie na budowę”
3. mapki (wydział geodezji + geodeta)
4. opis obiektu (producent)
5. projekt w 4 egzemplarzach (projektant)
6. książka budowy (kierownik budowy)
Czas przygotowania do 14 dni. Wydanie decyzji ok. 60-90 dni.
Decyzja Urzędu Miasta lub Gminy uzależniona jest od:
1. planu zagospodarowania przestrzennego
2. powierzchni/kubatury obiektu
3. powierzchni obiektu w stosunku do powierzchni działki
4. usytuowania obiektu na działce
5. sposobu przygotowania podłoża.
Garaże mogą Państwo zamówić telefonicznie (500 143 444, 794 442 443), drogą mailową (biuro@metalit.pl) lub bezpośrednio w naszym biurze (55-320 Mazurowice, ul. Górna 6)
Cena oferty jest ceną brutto i zawiera wszystkie koszty wykonania danej usługi po stronie wykonawcy.
Po zaakceptowaniu przez klienta oferty podpisuje on umowę, która zawiera uzgodnienia dotyczące zapłaty za wybrany garaż. Zazwyczaj jest to zadatek 40% po podpisaniu umowy płatny przed rozpoczęciem produkcji zamówionego garażu oraz druga część kwoty płatna po zamontowaniu obiektu gotowego w pełni do użytku do 100%.
Czas oczekiwania zależy od skomplikowania konstrukcji oraz od konieczności sprowadzenia właściwych bram czy napędów do nich od producentów. Maksymalny termin oczekiwania wynosi 8 tygodni.
Sugerujemy naszym klientom upewnienie się we właściwym dla nich urzędzie miejskim lub gminnym czy wybrany przez siebie garaż będą mogli postawić korzystając jedynie ze zgłoszenia takiej chęci czy też konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę.
Inwestor zobowiązany jest przygotować właściwy fundament pod zamawiany garaż. Proponujemy trzy warianty : jednolita płyta betonowa, fundament wieńcowy lub punktowy. Po zawarciu umowy przekazujemy klientowi bezpłatnie szkic takiego fundamentu wraz z opisem odpowiedniego betonu.
W zależności od stopnia skomplikowania konstrukcji i wielkości zamawianego obiektu od kilku do kilkunastu godzin. W szczególnych przypadkach jeśli jest to zabudowa wielostanowiskowa nawet kilka dni.
Nie, wszystkie elementy garażu są otynkowane w trakcie produkcji i jedynie połączenia poszczególnych części ścian są tynkowane po ich zmontowaniu jeśli warunki pogodowe na to pozwalają.
Odpowiednio wcześniej ustalamy z klientem telefonicznie bądź mailowo termin montażu.
Szczegółowy opis techniczny garaży tynkowanych firmy AND znajduje się na naszej stronie w zakładce GARAŻE à Konstrukcja i elementy. Każdy z elementów składowych naszych garaży jest ocynkowany co zwiększa jego odporność na korozję. Następnie pojedyncze kasety ścian zostają ze sobą łączone przez zaginanie i zgrzewanie tworząc samonośną konstrukcję ściany. Dalej następuje odtłuszczanie, gruntowanie i tynkowanie natryskowe. Kolejny etap to suszenie w wysokich temperaturach. Tak przygotowane elementy ścian transportowane są do klienta i montowane wraz z dachem i bramą.
Tak, każdy garaż jest mocowany do podłoża specjalnymi kotwami i dlatego tak ważne dla nas jest właściwe przygotowanie podłoża oraz rozmieszczenie punktów kotwienia. W tym celu przekazujemy inwestorowi szkic rozmieszczenia tych punktów.
Wszystkie nasze konstrukcje obliczone są statycznie na nacisk właściwy dla 3 strefy obciążenia śniegiem występującej praktycznie w każdej części Polski.
Garaże firmy AND wyposażane są standardowo w bramy uchylne lub segmentowe dwóch wiodących producentów na rynku polskim tj. Hormann i Wiśniowski. W niektórych przypadkach mogą być stosowane bramy innych producentów. Na życzenie klienta bramy mogą posiadać napęd elektryczny.
Tak, jeśli klient zamówi garaż wraz takimi elementami dodatkowymi, to zamontujemy je w miejscu wcześniej uzgodnionym.
Na nasze konstrukcje udzielamy 24 miesięcznej gwarancji.